ایتس: مدیتیشن های 2 دقیقه ای

Aetas: 2 Minutes Meditations

ایتس: مدیتیشن های دو دقیقه ای

برای اولین بار در ایران نرم افزار تخصصی مدیتیشن ایتس توسط عده ای از متخصصان سلامت، با مجوز رسمی از دکتر رزماری سرد تولید شده است. این نرم افزار شامل 13 مدیتیشین 2 الی 3 دقیقه ای، با موضوعاتی متنوع و کاربردی است تا هر زمان که خواستید، در تاکسی، مترو، بین کلاس ها و یا در هر فرصت کوتاه دیگری، بتوانید مدیتیت کنید و حال خود را خوب کنید و ذهن و بدن خود رو تقویت کنید.


موضوعات و فواید مدیتیشن های نرم افزار ایتس:

  • پذیرش-افزایش بردباری در برابر دیگران و شرایط
  • زیبایی-یافتن زیبایی حقیقی درون
  • تنفس-افزایش آرامش و انسجام
  • کنترل-کاهش تلاش برای کنترل کردن رفتارهای دیگران
  • خلاقیت-پروراندن قوه تخیل
  • ترس-کاهش ترس ها
  • تمرکز-افزایش آرامش، سرحال شدن و افزایش انگیزه
  • عشق-پروراندن عشق بی حد و مرز
  • افکار منفی-کاهش افکار، احساسات و اعمال منفی
  • گذشته-رها کردن تجربیات منفی گذشته
  • خواب-آرام شدن و آمادگی برای خواب
  • استرس-کاهش استرس و اضطراب
  • ارزشمندی-بهبود عزت نفس

چرا ایتس: مدیتیشن های دو دقیقه ای؟

تیم حرفه ای سازنده نرم افزار(برای مشاهده تیم اصلی سازنده نرم افزار ایتس می توانید به سایت ایتس در انتهای همین صفحه مراجعه فرمایید)


استفاده از گوینده حرفه ای برای مدیتیشن های نرم افزار


وجود آواهای زیبای طبیعت و موسیقی های دلنشین برای شخصی سازی مدیتیشن و لذت هرچه بیشتر از آن.

نظر پروفسور فیلیپ زیمباردو(رئیس اسبق انجمن روانشناسی آمریکا و ملقب به سیمای روانشناسی معاصر) درباره نرم افزار ایتس:

Throughout our lives, each of us will experience varying levels of stress, anxiety and depression. How we cope during these times can determine whether or not we move forward quickly with a positive attitude, or get stuck in fear and negativity.
One of my goals is to help people overcome the ever-increasing stress levels our rapidly changing world presents on a daily basis. Over the past few years, my time perspective therapy colleague, Rosemary Sword, and I have discussed and researched the efficacy of meditations – quieting and focusing the mind - as a way to help people undergoing stressful situations to gain a sense of balance. We discovered that meditations, including brief meditations – about 2 minutes – can work.
You may ask: Why 2 minutes? Why not 20 minutes or longer? The answer is that many people are too busy to devote 20 minutes or more to helping themselves feel better. They may be in a stressful situation at work, or in the middle of parenting, or anxiously waiting to take a school exam. These are the people we want to help. So we gathered a team of mental health specialists and a design team to create Aetas 2 Minute Meditations. The meditations included in Aetas 2 Minute Meditations were suggested by clients as the most important areas they felt would benefit them as well as others.
In our fast-paced, every-changing world, Aetas 2 Minute Meditations can help reduce stress and restore balance. We created it for you.
هر یک از ما در زندگی خود، درجات مختلف استرس، اضظراب و افسردگی را تجربه می کنیم. اینکه ما چگونه با این شرایط مقابله می کنیم مشخص می کند که آیا می توانیم بسرعت با نگرشی مثبت در زندگی پیشروی کنیم و یا در ترس، افکار و احساسات منفی باقی خواهیم ماند.
یکی از اهداف من کمک به مردم برای غلبه بر استرس هایی است که جهان به سرعت در حال تغییر ما روزانه بر مردم تحمیل می کند. در چند سال اخیر، همکار من در درمان چشم انداز زمانی، رزماری سُرد و من، بر تاثیر مدیتیشن (ساکت و متمرکز کردن ذهن) به عنوان روشی برای مقابله با شرایط استرس زا و رسیدن به توازن در زندگی، بحث و تحقیق کرده ایم. ما متوجه شدیم که مدیتیشن، حتی مدیتیشن های کوتاه در حد دو دقیقه، می تواند موثر باشد.
ممکن است شما بپرسید: چرا مدیتیشن های دو دقیقه ای؟ چرا 20 دقیقه یا طولانی تر نه؟ پاسخ این است که بسیاری از مردم سرشان شلوغ تر از این است که برای کمک به داشتن احساسی بهتر 20 دقیقه یا بیشتر به خود زمان اختصاص دهند. . آنها ممکن است در محیط کار یا در حال والدگری فرزندان با استرس رو به رو شوند و یا اینکه مضطربانه منتظر دادن یک امتحان باشند. این افراد کسانی هستند که ما می خواهیم به آنها کمک کنیم. برای همین گروهی متشکل از متخصصین سلامت روان و طراحان را برای ساخت نرم افزار ایتس: مدیتیشن های دو دقیقه ای گرد هم آوردیم. موضوعات مدیتیشن های موجود در نرم افزار توسط مراجعان ما به عنوان مهمترین موضوعاتی که فکر می کردند برای آنها و دیگران می تواند مفید باشد انتخاب شدند.
در جهان بسرعت در حال تغییر ما، مدیتیشن های دو دقیقه ای ایتس 2، میتواند موجب کاهش استرس و بازگشت توازن به زندگی ما شود. ما این برنامه را برای شما ساختیم.
Dr. Philip Zimbardo

ما که هستیم؟

ایتس توسط عده ای از متخصصان سلامت روان تولید شده است که در یک دغدغه ی مهم و ارزشمند مشترک هستند، آنها عاشق روانشناسی اند و تمام تلاش خود را می کنند تا همه مردم دنیا سلامت، شاد و موفق باشند.

برخی از اعضای تیم ایتس:

Rosemary Sword، طراح ایتس ، درمانگر/ آموزش دهنده چشم انداز زمانی در بخش خصوصی در جزیره Maui می باشد. او به همراه همسرش Richard Sword (که اخیرا فوت شده است) درمان/ آموزش چشم انداز زمانی را ایجاد کرد.


همچنین Rose نویسنده ی درمان زمانی همراه با Phil Zimbardo و Rick Sword بود که به انگلیسی، 2012، آلمانی، 2013، لهستانی، روسی و چینی، 2014، منتشر شد، کتاب راهنمای درمان زمانی، Wiley، 2012، نظریه چشم انداز زمانی، مرور، تحقیق و کاربرد، مقالاتی در مقام Philip G. Zimbardo، Springer 2015، و همچنین مقالات ژورنال روانشناسی. Rose و Phil نویسندگان Psychology Today blog column بوده اند و 70 مقاله از قلدری و خجالت تا روابط مسموم، و خوشحالی در مقابل زندگی پر معنا منتشر کرده اند. همچنین Rose و Phil در AppealPower.Com یک ژورنال تحت وب اتحادیه اروپا سهیم هستند؛ آنها در حال حاضر بر کتاب خودآموز پیگیری درمان زمانی درباره ی ارتباطات مسموم و چگونگی غلبه بر آن با درمان دیدگاه زمانی کار می کنند.


Philip Zimbardo, PhD، مشاور ارشد ایتس، که به خاطر سری های PBS-TV که به طور گسترده تماشا می شود، جستجوی روانشناسی، ظواهر رسانه ای اش، کتاب های پر فروش اش مانند پارادوکس زمانی، بازسازی گذشته، لذت از حال، و مدیریت آینده (با John Boyd، نشر آزاد، 2008) . تاثیر لوسیفر: درک اینکه چگونه افراد خوب تبدیل به آدم های بد می شوند (Randon House، 2007، کتاب جلدکاغذی، 2008) و تحقیق کلاسیک او، آزمایش زندان استنفورد در سطح بین الملل با صدا و سیمای روانشناسی معاصر شناخته می شود.


Phil از سال 1968 پرفسور دانشگاه استنفورد بوده است (در حال حاضر بازنشته شده است)، که قبلا در Yale و دانشگاه کلمبیا تدریس می کرده است. همچنین به تدریس در مدرسه ارشد نیروی دریایی در Monterey مالیفرنیا ادامه داد (درس هایی درباره ی روانشناسی تروریسم) و در دانشگاه Palo Alto، کالیفرنیا پرفسور است (برای دانشجویان فارغ التحصیل بالینی روانشناسی اجتماعی تدریس می کند). Phil رئیس انمن روانشناسی آمریکا (2002)، رئیس انجمن روانشناسی غرب (دو بار)، رئیس شورای جامعه روسای علمی (CSSP) بوده است و اکنون رئیس موسسه روانشناسی غرب و همچنین رئیس مرکز سیاست بین رشته ای، آموزش و تحقیق درباره ی تروریسم (CIPERT) می باشد.


Phil به عنوان مدرس، محقق، نویسنده، همکاری با رسانه، و برای خدماتی که برای حرفه ی روانشناسی انجام داده است جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده است. او جایزه ی Vaclav Havel Foundation را برای تحقیقات مادام العمر خود بر شرایط انسان و همچنین جایزه ی علمی مدال طلای 2012 انجمن روانشناسی آمریکا را دریافت کرده است. در میان بیش از 500 نشر تخصصی او، از قبیل 50 جزوه تجاری، روانشناسی و زندگی و مفاهیم اصلی در روانشناسی قدیمی ترین جزوات در روانشناسی هستند که به هفتمین چاپ خود رسیده اند.


در سال های اخیر، توجه زیاد Phil به نظریه ی چشم انداز زمانی اش باعث شد با Rick و Rose Sword درباره ی پیشرفتشان از نظریه ی او به یک آموزش/ درمان موثر مشورت کند. Phil نویسنده ی همکار درمان زمانی با Rose و نویسنده همکار Psychology Today Time Cure blog column محبوب می باشد و در AppealPower.com یک ژورنال تحت وب اتحادیه اروپا سهیم می باشد و در حال نوشتن کتاب خودآموز پیگیری درمان زمانی می باشد.


Sean Yannell، طراح ایتس، فارغ التحصیل دانشگاه هاوایی برای برنامه رسانه خلاقانه در طراحی بازی و برنامه می باشد. Sean که عضو موسس Rare Medium Games است تنها طراح برنامه های نوپا Brnyard Friends و Barnyard Music و همچنین برنامه بازی محبوب Catcha Panda می باشد.


Crystel Sundberg-Yannel، آرتیست گرافیکی آیتس، فارغ التحصیل دانشگاه هاوایی برای برنامه رسانه خلاقانه با تخصص در طراحی گرافیکی می باشد. او محصولات متعددی از قبیل لوگوها، کاراکترهای برند و کارهنری برای اکثر زنجیره های انرژی جدید و فروشگاه های بازدیدکننده محور در هاوایی طراحی کرده است. کار هنری او در کتاب های کودک نیز وجود دارد.


محمد امین سرائی(Mohammad Amin Saraei)، متولی برگردان نرم افزار ایتس و نماینده نرم افزار ایتس در ایران می باشد. او مشاور اعتیاد و دانشجوی روانشناسی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی می باشد و تا کنون دو کتاب در زمینه راه های درمان عادات مخرب جنسی تالیف کرده است که یک از آنها اولین کتاب کار در این زمینه ی به خصوص در ایران می باشد

چرا مدیتیشن؟

مدیتیشن کلمه ای است که این روز ها در شبکه های اجتماعی، سایت ها و یا در عنوان های کارگاه های روانشناسی زیاد می شنویم. اما متاسفانه بسیاری از کسانی که به تبلیغ این تمرین می پردازند، یا اطلاعات کافی از مدیتیشن ندارند و آن را چیزی غیر علمی و عجیب و غریب نشان می دهند و یا در آموزش آن به اندازه کافی تبحر ندارند. اما به راستی مدیتیشن چیست؟ آیا همه می توانند مدیتیشن انجام دهند؟ انجام مدیتیشن چه تاثیراتی بر سلامت و شادکامی ما دارد؟


مدیتیشن یک تمرین کاملا علمی است. مدیتیشن یک عمل سکولار بوده و به دین خاصی مرتبط نیست و امروزه روانشناسان با گرایش های دینی مختلف به انجام آن می پردازند. برای یادگیری مدیتیشن لازم نیست تا مدت ها به سختی تمرین کنید بلکه با مدت کوتاهی آموزش در کنار یک مربی می توانید آن را بیاموزید. امروزه با داغ شدن بازار نرم افزار های روانشناختی، نرم افزار های مختلفی به آموزش مدیتیشن می پردازند اما متاسفانه تمام این نرم افزار ها به زبان های غیر فارسی می باشند و استفاده از آنها برای کاربر هایی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند دشوار است.


ما برای اولین بار یک نرم افزار حرفه ای مدیتیشن تولید کرده ایم و امکاناتی به خصوص برای کاربران ایرانی قرار داده ایم که از جمله آن ها آموزش پایه ای مدیتیشن می باشد(جند مدیتیشین اضافی و طولانی تر از مدیتیشن های غالب نرم افزار و امکانات دیگری برای هر چه بهتر شدن نرم افزار، برای کاربران ایرانی قرار داده شده است).


اما فواید تمرین مدیتیشن چیست؟ برخی از فواید این تمرین عبارت اند از:


  • کاهش اضطراب
  • افزایش خلاقیت
  • افزایش شادی
  • افزایش تمرکز
  • کاهش فشار خون
  • آرامش بدن و رهایی از تنش عضلانی
  • بهبود سیستم دفاعی بدن
  • افزایش انرژی
  • افزایش عملکرد مغز در لوب پیشانی(مربوط به مهارت های شناختی مثل مهارت حل مسئله و تنظیم هیجانی و...)
  • و ...

*طبق نظر تمامی دانشمندان حوزه سلامت روان، حتی روزانه 2 دقیقه مدیتیشن میتواند بر سلامت شما موثر باشد.

منابعی برای مطالعه بیشتر:

ویدیوی آموزشی:

اطلاعات بیشتر در سایت اصلی ایتس:

AETAS

لینک های دانلود

ارسال دیدگاه، پیشنهاد و انتقاد

خواهشمندست دیدگاه ها، پیشنهادها، انتقادها و مشکلات خود را از طریق ایمیل زیر در میان بگذارید

Saraei.m.amin@gmail.com